Waterval en krokodillen - Reisverslag uit Tárcoles, Costa Rica van Arjen, Lisette, Ilse & Dae-Soo - WaarBenJij.nu Waterval en krokodillen - Reisverslag uit Tárcoles, Costa Rica van Arjen, Lisette, Ilse & Dae-Soo - WaarBenJij.nu

Waterval en krokodillen

Door: Lis

Blijf op de hoogte en volg Arjen, Lisette, Ilse & Dae-Soo

03 Augustus 2018 | Costa Rica, Tárcoles

Eergisteren avond (de tijd vliegt) was ondanks ons protest toch een lange tafel gedekt en de gehorige hal van de lodge naast de twee tafels van de andere bussen vol Nederlanders. Meestal laat ik het dan maar zo. Maar niet die dag. Ik besloot te rebelleren. Naast die hal ligt NL een prima terras buiten. En ik vroeg of we daar mochten zitten. Maar dat was niet de bedoeling. Maar gesterkt door Jan (een boom van een vent) en Geert besloten we dat we dat toch gingen doen en hebben eigenhandig het terras verbouwd zodat onze groep toch buiten kon zitten. Toen het personeel inzag dat we echt niet van plan waren binnen te gaan zitten kwamen ze ons zelfs helpen met de tafels en stoelen. Die hal was dan ook echt verschrikkelijk. Buiten hebben we heerlijk genoten Vd barbecue die ze hadden gemaakt en lekkere cocktails en voor de kinderen  mocktails.
Gisteren ochtend was het weer tijd om verder te trekken. We reden langs de ketting van vulkanen. In totaal zijn er zo'n 122 vulkanen (kraters)  in Costa Rica.  Op dit moment is er maar 1 echt actieve vulkaan. Maar daar gaan wij niet langs deze reis. De koffers lagen weer bovenop de bus. Sinds de vorige keer alles nat was geworden worden nu alle tassen steeds in vuilniszakken gedaan en de heren in de groep hebben wat tips gegeven aan de chauffeur hoe hij zijn zeil beter erover heen kan spannen zodat het water er niet in blijft staan als het regent. Dus geen natte tassen meer gelukkig. Want regenen doet het genoeg. (Gisteren zagen we op het nieuws dat het noodweer was bij het meer van Arenal (waar we een paar dagen geleden waren) en dat hele stukken weg zijn weggezakt door de enorme regenval. Best sneu want die waren ze aan het repareren toen wij er langs reden. Van de vorige keer dat het noodweer was (een week voordat wij kwamen)).
Onze eerste stop was "Catarata llanos del cortés" een prachtige waterval waar we mochten zwemmen. Erg mooie plek maar nu een uurtje had iedereen het wel gezien en gingen we verder. Het was best wel weer veel reizen deze dag. Maar doordat we af en toe even stopte om iets te bezichtigen ging het toch snel. Zo zijn we gestopt bij een plek waar je papagaaien, toekans en brulapen kon zien van dichtbij (die wonen bij een restaurant, waar we overigens niet gegeten hebben). Prachtige beesten. Vooral de papagaaien hadden hele mooie kleuren.
Na nog een tijdje rijden stopte we bij een mega souvenirs winkel. Maar de kinderen wilde niks dus wij zijn zonder aankoop weer vertrokken. Maar het meeste was ook in de categorie wat moet je er thuis nog mee.
Bij de souvenirs winkel pikte we Lorenzo op. De zoon van Fay. Die had momenteel vakantie en verbleef bij zijn oma. Maar had ontzettend heimwee naar zijn "mamacita". Dus Fay had gevraagd of hij 2 dagen met ons mee mag reizen. Lorenzo is 8 en houdt van voetbal dus dat moet goed komen. Hij spreekt Engels en Spaans en een klein beetje Nederlands. (Hij wenste ons "welterusten" gisteren avond).
Na de souvenirs winkel maakte we nog even een stop om te pinnen en een supermarkt te bezoeken waar ik wel een souvenir heb gekocht. We hadden NL geen handdoek mee. Maar dat is niet handig als je onderweg stopt bij een waterval ofzo. (Nu hadden we een handdoek geleend). Dus nu heb ik een prachtige handdoek met een Toekan. Je zal zien dat hij nu niet meer nodig is.
Onderweg naar Cerro Lodge ons nieuwe verblijf stopte we bij de krokodillen brug. Succes gegarandeerd blijkt. 25 enorme krokodillen lagen op een kluitje aan het water. Wat een beesten joh. Daar wil je niet bij in de buurt komen. De ibis die een paar meter verder stond had het niet helemaal door denk ik. Maar goed, vandaag gaan we ze vanaf een boot bekijken. Handen binnenboord..
Aangekomen in de Lodge ontdekte we onze nieuwe kamer. Prachtig opgemaakte bedden met handdoeken gevouwen als zwaan met mooie bloemen. En een wel heel bijzondere badkamer. De badkamer is nl buiten. Ipv een muur is het open en heb je een tuintje. Die is vervolgens wel afgeschermd met gaas dus je hebt wel privacy. Heel idyllisch. Maar... Voor Ilse de hel. Want beestjes, beestjes, beestjes. En als je de kamer deur naar de badkamer open laat staan zijn de beestjes ook in je kamer. Arjen vindt het ook niet helemaal top. (Ik houd er wel van als het een beetje bijzonder is en Dae die heeft er geloof ik niet echt een mening over zolang hij maar zo snel mogelijk weer naar het zwembad kan).
Dus eigenlijk is Arjen nu steeds op spinnen jacht om alle spinnen te verwijderen (die zijn ook wel echt hudge hier. Die hoef ik ook niet naast mijn toiletbril). En we hebben geregeld dat Ilse vanochtend bij Fay mag douchen want die heeft een gewone badkamer. Zo proberen we het toch voor iedereen prettig te houden.
Gisteren avond zijn we uit gaan eten 10 minuten rijden van hier. Er was nl weer een bus Nederlanders gearriveerd in deze lodge na ons. En wij wilden niet naast hun eten. Vast vriendelijke mensen. Maar we zijn op vakantie. Dus had Fay een restaurant geregeld waar we heerlijk hebben gegeten. Met een leuke ambiance. Lorenzo is inmiddels helemaal opgenomen onder de kinderen. En Dae is trots dat hij ondanks zijn gebrek aan Engels toch met hem kan communiceren. Maar goed, als het over voetbal gaat spreekt iedereen ineens dezelfde taal natuurlijk.
Nou jullie zijn weer op de hoogte. Dae en ik gaan onze buiten douche eens uitproberen. (Ook hij bleek geen Freek Vonk in de dop). En straks een mooie boottocht maken. Onder andere langs de mangrove. Fijne dag!

• 03 Augustus 2018 - 15:07

Lily En Kees:

Wat een mooi verslag weer. Een superreis. Een aaneenschakeling van bijzonderheden.