Bye bye Cerro Lodge - Reisverslag uit Tárcoles, Costa Rica van Arjen, Lisette, Ilse & Dae-Soo - WaarBenJij.nu Bye bye Cerro Lodge - Reisverslag uit Tárcoles, Costa Rica van Arjen, Lisette, Ilse & Dae-Soo - WaarBenJij.nu

Bye bye Cerro Lodge

Door: Lis

Blijf op de hoogte en volg Arjen, Lisette, Ilse & Dae-Soo

04 Augustus 2018 | Costa Rica, Tárcoles

Ik denk dat Cerro Lodge wel een plekje heeft op de lijst van memorabele verblijfplaats in Costa Rica. Tijdens het zwemmen vliegen er kleurrijke Ara's over je hoofd. De kolibries komen regelmatig even langs en er vliegen prachtige vlinders. Tijdens het ontbijt pikken vogeltjes wat voer rechtstreeks uit de bakken van het buffet.
Daarnaast zitten er in je badkamer diverse beesten, de ene familie had een pad, de andere een poes. En wij hadden motten, vlinders, grote torren, een sprinkhaan, grote mieren en.... Een Tarantula. Uiteraard kregen wij die. Want Ilse vindt het nog niet spannend genoeg in de badkamer. Nou ik kan je vertellen. Voor mij hoeft zo'n beest ook niet perse in de badkamer te zitten.
Ilse is de master in spinnen ontdekken. Op de een of andere manier zitten ze ook altijd bij haar in de buurt. Er zijn er al 5 onder, naast of op haar bed ontdekt. (Bij ons alledrie 0). Gisteren liep er zelfs een over haar hand. Terwijl als Arjen hem op wil pakken weigert hij op je hand te gaan zitten. Het zijn ook geen kleintjes. Echt van die dikke zwarte spinnen.
Maar gelukkig voor Ilse ontdekte ikzelf de tarantula in de badkamer. (Ik denk dat ze er in zou blijven). Nietsvermoedend liep ik de badkamer in om naar het toilet te gaan en bij deze badkamer kijk je altijd even om je heen. Dus toen mijn oog viel om deze mega mega spin. Stokte mij adem ook wel even. En natuurlijk was ik niet van plan te gaan plassen als er op minder dan een meter afstand zo'n groot harig beest zit (ondanks dat hij leek op kriebeltje die we bij de Oliemeulen vast mochten houden). Dus ik draaide om en wilde de deur open doen want dan natuurlijk ook niet meteen lukt.... Dus ietwat verward kwam ik weer de kamer binnen. Arjen ging wel even kijken. En na 46 foto's te hebben gemaakt. (De kinderen hebben alleen de foto bekeken). Wilde hij hem op pakken en weg zetten maar dat mocht hij niet van mij. Dus we hebben een meneer gehaald van het hotel en die heeft hem gevangen en meegenomen (door er een doekje over heen te gooien, wat 3x mislukte). Ik was blij dat hij hem meenam. Zodat hij niet 5 min later weer terug was. Zo'n beest had je verwacht in de jungle waar we al meerdere keren waren maar daar hebben we voornamelijk bananen spinnen gezien. Maar blijkbaar is een logische plek... De badkamer.
In de badkamer hangen ook kleine doekjes aan het plafond en 's Avonds moet het licht aan blijven omdat tijdens het regenseizoen de vleermuizen een onderkomen zoeken op donkere plekken om te schuilen. En als ze dan in je badkamer komen hangen dan poepen ze die ook onder. Het trekt dan wel weer grote nachtvlinders en motten aan. Ik denk niet dat we gaan voorstellen thuis zijn buiten badkamer te maken.
Vandaag na het ontbijt vertrekken we naar Samara waar een luxe verblijf en prachtig strand op ons ligt te wachten.

  • 05 Augustus 2018 - 06:50

    John:

    mooie verhalen . top vakantie
    geniet er nog van.xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Costa Rica, Tárcoles

Costa Rica

Rondreis door Costa Rica

Recente Reisverslagen:

08 Augustus 2018

Time to go

07 Augustus 2018

Kayakken

05 Augustus 2018

Avontuur!

04 Augustus 2018

Bye bye Cerro Lodge

03 Augustus 2018

Riviertocht
Arjen, Lisette, Ilse & Dae-Soo

Actief sinds 24 Juli 2018
Verslag gelezen: 1087
Totaal aantal bezoekers 6692

Voorgaande reizen:

26 Juli 2018 - 09 Augustus 2018

Costa Rica

Landen bezocht: